Här visar vi ett urval av de jobb vi gjort
Vi på Cordovan är väldigt glada att en oberoende undersökning visar att hela 81 % gillar vår kampanj för Närhälsan – ett markant bättre resultat än genomsnittet 66%.* Inte nog med det visar samma kartläggning att vi lyckats förmedla varumärkets filosofi: att vara en inkluderande kraft.
Ännu en gång har vi på Cordovan haft äran att arbeta med BillerudKorsnäs’ internationella designtävling PIDA. En tävling som årligen engagerar hundratals designstudenter i att skapa innovativ förpackningsdesign. I år genomfördes tävlingen i ett nytt digitalt format och temat var förpackningar som väcker liv i våra sinnen.
Varje år arrangerar byrånätverket E3 Network en reklamtävling för sina medlemmar. I årets upplaga av tävlingen vann vi ett meriterande silver för kampanjen ”Circle for Life” för Getinge.
Cellprovtagning minskar. På uppdrag av Närhälsan och KSH (Kunskapcentrum för sexuell hälsa) tog vi fram en kampanj för att få fler i Västra Götaland att ta cellprov.
Cordovan tillsammans med BillerudKorsnäs är nominerade i Svenska Designpriset 2020. Sveriges största tävling i design. I år tävlar vi med bidraget ”Precious” och tävlingen avgörs dels av en namnkunnig jury och dels via en öppen omröstning för allmänheten
Den nya designen tydliggör varumärkets position och löfte och förpackningarna produceras i ett mer miljövänligt material än tidigare.
För att attrahera nya studenter i coronatider satsar Högskolan Väst på ny teknik. Kort sagt har man byggt en virtuell miljö av Högskolans campus. Och bakom den nya digitala plattformen står vi på Cordovan Communication.
Efterfrågan på rörligt material till webben och sociala medier växer. Och visst jobbar vi med film. Men allt kan man inte fånga med en kamera. Därför har vi hos oss specialister på att göra animerade filmer.
Nyligen hade vi på Cordovan äran att omarbeta NIKK:s grafiska profil och webbplats – och här ser ni resultatet.
På uppdrag av Kunskapscentrum för sexuell hälsa, skulle vi hjälpa till att skapa ett tryggare möte vid cellprovstagning för transpersoner och icke-binära, så att de känner sig mer välkomna, omhändertagna och inkluderade.
När vi på Cordovan Communication fick uppdraget att kommunicera Närhälsans helhetserbjudande valde vi att lyfta varumärkets filosofi: Att vara en inkluderande kraft.
Världens modernaste kartongmaskin, KM7, är nu i drift i värmländska Grums. Här finns en historia att berätta, och vi på Cordovan Communication fick i uppdrag av BillerudKorsnäs att berätta den.
Inför hösten 2018 behövde Kunskapsförbundet Väst rekrytera 43 nya lärare - en utmaning på en marknad där bristen på lärare är beryktad. För att lyckas nå ut med sitt budskap vände man sig till oss på Cordovan. Resultatet: en robot, 470 sökande och samtliga 43 platser tillsatta inom utsatt tid.
Närhälsan lanserar nu sitt alternativ till nätläkartjänsterna Kry och Min Doktor. Och Cordovan producerar kampanjen som bland annat inbegriper en vabbande kung, en häst och svampplockare.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att besöka vår hemsida godkänner du alla cookies i enlighet med vår sekretess- och cookiepolicy.